14 februari 2008

Tor 14 feb: Träning för hjärtat!

Vad passar väl bättre än några pulstoppar såhär på våra hjärtans dag?

Spinning

Det var Glenn (på instruktörscykeln), Terese, bloggdoldisen (för att hon läser men inte skriver...) Ytz och jag, som körde tufft på lunchen idag. Och så resten av de i spinningsalen förstås, men de såg vi aldrig eftersom vi satt längst fram.

Glenn bjöd på ett tufft lunchpass och jag tackade och tog emot. Jag åt alltför många gelehjärtan på lunchen och det var dags att betala för dem med svett och mjölksyra.


Det var ett tufft pass men som kändes lätt och jag blev förvånad när jag läste av pulsklockan. Maxpulsnotering 95% och medelpuls 84% av max? På grund av, eller tack vare?, den höga pulsen brände jag också fler kalorier än vanligt. Det passar bra då det både blev utelunch och kommer bli utemiddag senare ikväll.

Jag plus huvudbonad. Den är inte till för attitydens skull.
Men den behövs så att inte all svett ska hamna i ögonen...


Nu gäller det att ladda om inför eftermiddagens löpning som jag ska klämma in mellan damernas och herrarnas skidskytte. Jobbet har jag tagit med mig hem idag. Det fanns alltför många gelehjärtan på kontoret och eftersom det bara var jag inne idag skrek de alla på just min uppmärksamhet. Farligt, farligt. Här hemma har förvisso grabben bjudit mig på belgiska chokladhjärtan men de ligger inlåsta i en liten ask och hörs inte lika bra där innifrån.

4 kommentarer:

Ebba sa...

Härligt spinnat!! :) Ja, du gjorde nog klokt i att gå hem och jobba. Fast det är klart, i mina ögon låter belgiska chokladhjärtan bra mycket lockande än gelehallon. Å andra sidan är jag inte så förtjust i godis överhuvudtaget. =)

Anonym sa...

Åt du gelehjärtan till lunch?? Jag åt kladdkaka=)

Anonym sa...

Vi hade nästan samma noteringar på pulsklockan! Jag nådde 94% max och höll 82% medel. Inte illa jobbat av oss :) Ska bli om du kan hänga med på Apollos 75-min. Schlager-spinn lördag 23/2! Kanske Nilla & Therese hänger på också..?

Anonym sa...

"ska bli KUL" alltså (ett ord föll ur..)