12 februari 2008

Tis 12 feb: Spinning före frukost

Klockan ringde 05.57 och jag förvånade mig själv genom att vara snabb att kliva ur sängen.

Morgonspinning


Hemligheten bakom att faktiskt lyckas komma upp på morgonen är nog att gå upp snabbt. Inte ligga kvar och tänka. Ligger jag kvar och tänker börjar jag oundvikligen analysera om det är värt att gå upp och eftersom jag har otur i tanken sådär tidigt på morgonen kommer jag för det mesta fram till att det inte är det. Värt att gå upp alltså. Därför måste jag se till att gå upp innan jag börjar tänka. Det gjorde jag imorse.



Det var verkligen ingen angenäm upplevelse att sätta sig på cykeln imorse. Det skavde och det nötte mot stackars rumpan. Vid varje tramptag grimaserade jag inombords. Men körde på ändå. Andades ut när vi äntligen fick ställa oss upp och köra lite. Stod gärna kvar lite längre än Terese framme på instruktörscykeln. Det var ett pass med mycket backar, vilket passade mig bra.

Som vanligt var det kö till duscharna efteråt. Typiskt. Dessutom var jag tvungen att tvätta håret på gymmet och eftersom jag inte kan ta med alla mina produkter och grejer till gymmet ser jag just nu ut som hej kom och hjälp mig. Hoppas jag inte får några spontanmöten inbokade under dagen...


PS. Tack Nilla för gott vaniljbröd! Tillsammans med en Brämhults hallon/blåbärsmoothie blev det en smarrig frukost! DS.

8 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det va så lite så... nästa vecka kommer nytt bröd med nya ingridienser eftersom det här med brödbak börjar bli ett måste *s*
Å du, du e rätt cool ändå! 2 tokjobbiga pass igår, å så ett i morse! Vilan i morgon bitti är vi faktiskt båda värda, så det så *s*

Terese sa...

Precis, hoppa upp ur sängen är rätta melodin. Eller tänk att du är en instruktör - då finns det ingen möjlighet att ligga kvar. Det är bara att kliva upp!

Anonym sa...

Jag har så svårt för morgonträning att hälften är plågsamt. Nu har iofs gymträningen gått hur bra som helst och mer blivit morgonrutin, men konditionspass? Hemska tanke.

Anonym sa...

Haha själv stängde jag av klockan och konstaterade att jag var för trött. Bra jobbat av dig! Tack för peppen!

Puma sa...

Nilla:
Åh perfekt. När jag får ugn, då sjutton ska du få se på bullar!!

Terese:
Haha om jag var instruktör skulle hälfen av passen bli inställda... ;-)

Fredrik:
Lugna konditionspass går bättre än intensiva grejer. Det tar lite längre tid att komma igång på spinningen än vanligt...

Msfatso:
Just det ska jag göra imorgon: stänga av väckarklockan och snooooza ett tag.

Em Löfgren sa...

var spinnar du på morgonen och vilken tid?! *nyfiken*!

Anonym sa...

Tjennamors!
Var ute själv faktiskt idag och löptränade här i falun. Har blitt så inspirerad av dig och dina pass på morgonen.
Det är också bra skönt att träna på morgonen...

hade
:)

Anonym sa...

Jag brukade morgongymma förr men jag tycker att jag har för bråttom då och jag är så sen till jobb (gymmet öppnar ju inte förrän 6:30) så jag har slutat med det.
Annars är jag en grym morgonmänniska så det kommer nog bli lite mer löppass framöver på morgonen.