27 augusti 2007

Mån 27 aug: Tuff spinning

Började träningsveckan med 55 minuter tuff spinning. Och väldigt mycket träningsvärk i rumpan. En ganska jobbig kombination.

55 min spinning


Det är bra med pass som börjar klockan 17. Dels för att man kan gå dit direkt efter jobbet (och behöver inte åka hem och sedan ha svårt för att komma iväg igen), men också för att man blir klar med träningen i tid. Jag gillar också pass som börjar lite senare. Typ vid 21. För då kan man göra vettiga saker före passet. Gruppträningspass som börjar kl 19 är det sämsta. Det ligger liksom mitt i hela kvällen och stör.

Passet idag började kl 17. Det var min och Nillas favorit som satt på cykeln framför oss: Pia. Det var tufft. Det var jobbigt. Det var svettigt. Och fy fan vad det var bra.

Extra jobbigt var det eftersom jag hade träningsvärk i rumpan efter gårdagens benpress. Så det blev inte mycket stående spinning för mig idag. Jag hade noll kraft i trampet när jag försökte stå. Och att sitta i 55 minuter är inte helt bekvämt. Man får lätt lite ont mellan benen...


Rygg & Biceps

Jag testar "ms:s" kombination av styrketräning den här veckan. Idag var det dags för rygg och biceps. Bicepsträningen klarade jag av innan passet, och även några ryggövningar. Efter spinningen hjälpte Nilla mig att bättra på min ryggträning... det är inte helt lätt att hålla koll på axlar och rygg bland latsdrag och rodd. Och då hjälper liksom inga böcker. Det är bättre med hands on-assistans!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vilken press ja känner nu då :) hoppas iaf du gillar upplägget. Annars är det väl bara att testa nåt annat. Snygg rumpbild du hittat förresten :)

Bra musik du valde också (förra inlägget). Om det är sånt du gillar borde du nästan kommit på mina cykelpass, jag har nog kört minst hälften av dom låtarna nångång där. Men det e ju slut med det nu snart :(

Puma sa...

ms:
Ja, so far so good. Fast - det har ju bara gått en dag än. Men det känns som ett ganska logiskt upplägg!!
Var instruerar du då? Är det 1 september ni måste byta eller? Hoppas det blir bättre än det låter, för det verkar skittrist att ni alla ska ha (mer eller mindre) samma musik. Det är ju variationen som är rolig ju!!!

Anonym sa...

huuuuuuuu vilken snuskig bild! hahahaha!! fast jag saknar spinningen, inte den bilden kunde ta bort den känslan! haha!

Terese sa...

du är så duktig du tjejen! Kämpa på.

Anonym sa...

precis, nu i helgen börjar nya direktiven gälla. fast jag tror vi får den gemensamma musiken först några veckor senare så under tiden är det regeln "endast originalskivor" som gäller (inget bränt/mixat). så nästa vecka ska jag släpa med mig halva min skivsamling till gymmet, det ska bli.. öh.. intressant... Vi får väl som sagt hoppas att det blir bra i slutändan iaf.

mig hittar man mest nere i älvsjö.