28 augusti 2007

Tis 28 aug: Morgontrött på cykeln

Det var på håret imorse.

Var tog natten vägen?

Jag vet inte var natten tog vägen. Packade väskan och fixade till strax efter midnatt igår. Det är mycket som inte får glömmas när man ska morgonträna. Extra par strumpor, mascara, schampoo och mycket annat.

Ställde klockan på 3 för att se Wissman springa sitt försöksheat. Och efter det var det plötsligt inte ens tre timmar kvar att sova på. Hallå? Var tog natten vägen?

När klockan ringde, 05.50, var jag inte alls redo för att gå upp. Jag låg och funderade några minuter om jag verkligen skulle orka. Försökte väga det positiva mot det negativa. Men så tänkte jag att ligga kvar i sängen går man inte ner några kilo av, så jag gick upp.

Spinning

Det var Terese som cyklade i spetsen för oss kl 06.45 på Zenit. Och det var ett riktigt bra pass! Ett tufft upplägg (jag gillar allt det nya Terese!!) tillsammans med skön musik som funkar på morgonen (för då behövs ingen super-techno-dunka-dunka) gjorde morgonen skönt jobbigt. Och jag och Nilla som sagt att vi inte skulle ta i för kung och fosterland imorse... men, det var ju så svårt att låta bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha nej tänk att det som känns så lätt att bestämam sig för på kvällen alltid känns så motigt att genomföra på morgonen! bra att du orkade upp iaf!! bara man kommer upp och in i badrummet så brukar det kännas okej!

Tausert sa...

hej, var oxå o morgonspinnade imorse.. GOOO träning :-) Känns så gött efteråt när man kommer till jobbet och har gjort nytta medan de andra bara gått upp och gått till jobbet :-)