06 september 2007

Ons 5 sep (forts.): Jogg på kvällen

Fyllde luckan mellan Top Model och So You Think You Can Dance med en joggingtur

Jogging med nya prylar

Jag var trött igår eftermiddag men överlevde ändå tidernas segaste halvmil. Igår kväll hade jag piggnat på mig och fullkomligt flög fram (ja med mina mått räknat alltså) när jag var ute och joggade mellan Top Model och Dansprogrammet på 5:an.

Kanske berodde vingarna på de nya skorna och att jag för en gångs skull riktigt hörde musiken från IPoden tack vare de nya hörlurarna? Eller så var det laxen och vitkålssalladen jag ätit tidigare på kvällen? Förmodligen var det skorna.

Det var skönt att komma ut och känna att segheten var borta. Men satan i gatan vad kallt det var! Jag höll ett högt tempo och låg på runt 80% av max hela tiden. Det kändes bekvämt. Det kändes hållbart. Och det var sjukt kul! Nu vill jag ut och springa igen!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för ditt grattis, och grattis i förskott!! =)

Vilken härlig tärning du verkar haft!! så roligt när det känns så där bra, man blir så sporrad till nästa pass då ju!! =)

Anonym sa...

Jag tror att det var DU! :)

Puma sa...

Emelie:
Hihi tack tack!

Prralin:
Hmm... ja, så kanske det var. Konstigt, tänkte aldrig att det kunde vara så... ;-)

Anonym sa...

jag lever enligt devisen "man ska härdas" men vill samtidigt vara till inspiration för andra...
ville bara säga att mig har du motiverat!! Tränade ungefär som dig innan jag fick barn men nu är det lite tufft att komma tillbaka!! Har ett halvmara i sikte.. 2009 ska jag ge mig på sthlm marathon!! Vi kanske ses då??

Puma sa...

Kajsa vk:
Ja det hoppas jag att vi gör!!! Tills dess ses vi kanske på vk? :-)