04 september 2007

Tis 4 sep (forts.): Eftermiddag på gymmet

Träningsglädje är som att rida på en våg. Det ger en bra flyt.

Eftermiddagspasset


Det blev träning även efter jobbet idag. Precis som planerat. Det var kanske dumt att köra spinning igen men jag tycker att Glenn är bra och ville liksom inte missa chansen. Dessutom stod det triceps, bröst och mage på schemat. Och då måste man ju till gymmet i vilket fall som helst.

Det är tur att jag rider på en våg av träningsglädje. För just nu är det ruskigt kul att träna. Så pass kul att jag nu - efter två spinningpass, lite styrketräning och en inofficiell promenad på några kilometrar, skulle kunna tänka mig att gå ut och jogga lite. Men jag ska nog akta mig lite, och inte låta entusiasmen gå överstyr...

Styrketräning


Jag gillar tricepsträning. Av samma anledning som jag gillar bicepsträning. Men också för att jag verkligen, verkligen, behöver träna upp mina tricepsmuskler.

Min favorittricepsövning är push downs. Helst med rak stång. Det är då jag får mest kontakt med muskeln. Rep och andra stänger funkar inte lika bra. Kick backs är en annan favorit som jag också tycker tar bra i mitt kära gäddhä... nä, jag menar ju triceps.


Bröstträningen skriver jag inte så mycket om. Den var för tråkig. Men magträningen var roligare. Det tar nästan alltid bra! Nu går jag bara och väntar på att få en snygg mage. Sexpack hitåt tack!

Spinningen...

Jag hade höga förväntningar på Glenn. Han var ju SÅ bra förra gången. Men... det var inte hans dag idag. Jag gissar att det hade med SATS obligatoriska musik att göra. För han verkade inte alls glad över det. Och det märktes!

Skivorna var lite rispiga så två av låtarna försvann på slutet vilket gjorde att delar av blocken också slutade lite abrupt. Och han bad om ursäkt för låtarna och det kändes som om han mest ville snabba på med passet och få det överstökat.

Tyvärr försvann lite av glädjen och optimismen som en instruktör bör förvalta och förmedla och jag tycker det är riktigt, riktigt synd om det är så konsekvenserna av SATS nya fåniga musikcentraliseringsidé kommer att vara. Jag tycker inte alls att det är instruktörernas fel att de tappar gnistam - det är helt och hållet SATS fel. Så jag kommer fortsätta att ha Glenn som en av mina favoritinstruktörer - speciellt eftersom han kör så mycket stående. Det är grymt!!

3 kommentarer:

Terese sa...

Du menar väl att favoritTRICEPSövningen är push down? eller missuppfattar jag vad du menar med den övningen?

Ja. Jag vet ju definitivt vad du menar med musiken. Vi får hoppas att medlemmar fortsätter vara på dem i receptionen om hur de känner så att det förhoppningsvis kommer upp till ledningen. Det verkar inte hjälpa vad alla instruktörer säger till dem ... Men jag ska vara positiv och hoppas på att det blir bra. Förstår bara inte hur jag ska kunna byta ut det passet som jag har skapat nu, för jag hittar typ ingen annan låt som jag gillar, och jag kan ju inte köra samma pass i tre månader. Då har ju både jag och medlemmarna tröttnat för länge sedan.

By the way. Såg dig i gymmet igår när jag värmde upp på löpbandet :-)

Puma sa...

Terese:
Var ska man vända sig för mest effektiv klagan? Jag är inte sådan som drar mig för att kontakta folk högre upp... ibland brukar det som sägs i receptionen liksom stanna där.
Skrev fel i bloggen, menade ju tri och inte bi. Bra att du är vaken!! :-)
Är benen möra idag??

Terese sa...

Benen är lite sega, men inte så farligt ändå. Trodde jag skulle ha mer träningsvärk.

Du kan kontakta Staffan Perman som är gruppträningsansvarig på Sats. Ring till huvudkontoret så når du honom. Tror numret står på hemsidan.