25 februari 2008

Mån 25 feb: Ingen pilates...

...istället löpning.

Löpning i blåst och mörker

Det blev ingen pilates idag som det var tänkt. Jag var alldeles frustrerad i kroppen för det. Kunde för allt i världen inte tänka mig att ligga still och göra små lyft med benen. Hur bra det än är för kroppen. Jag ville hellre ut och rensa huvudet - och benen.

Jag tog grabben med mig och bestämde att vi skulle springa ner till Saltsjöbadens IP, till de där nya löparbanorna jag pratat om. Jag hade tänkt att vi skulle värma upp genom att springa slingan dit som går genom skogen. Jomen visst. Den visade sig vara kolsvart. Vi sprang den ändå och kunde med ned nöd och näppe urskilja vad som var upp och ned.

Medan grabben sprang intervaller på banan, sprang jag runt runt i min egen takt. Knät gör inte ondare när jag springer, men däremot känns det mer när det blåser på det. Kanske ett besök hos någon sjukgymnast/doktor vore bra, eller hur Fredrik. Jag har upptäckt att när jag trycker på en viss punkt, ganska långt ner, så är det som att en smal sträng (av något) rör sig fram och tillbaka. Det är när jag trycker här jag får ont, oavsett om jag springer eller inte.


Vi tog en annan väg hem från IP. Förmodligen något längre. Men med gatubelysning. Rundan som helhet gick på 64 minuter. Eftersom fotpoden fortfarande inte är matad med nytt batteri får det bli MarathonMias tips: mäta rundan på förträffliga Jogg.se.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Sjukgymnast låter bra för ditt knä. Gör det nu innan det blir värre! En sjukgymnast som kan ge lite akupunktur... det har iallafall hjälpt mig när det gjort ont i knän eller höfter!

Anonym sa...

Jepps. ;)

Gå gärna till en som också har mycket erfarenhet av idrottsskador.

Karin sa...

Ajdå, trist att knäet strular! Ska vi skjuta upp söndag, eller vill du det ändå?