01 mars 2008

Långpass på löpband

TV-sport och regn ute. Perfekt för att vila benen i soffan. Imorgon smäller det!

En dag på löpband


Imorgon kommer bli en fantastiskt tråkig dag. Jag och Coola Karin ska testa hur länge vi kan springa på löpband. Målet är att uppnå en mara. Jag vet, det är galet. Galet tråkigt om inte annat. Fast samtidigt hur kul som helst.



Jag har skrivit om detta förut. Och jag har också försökt att springa en halvmara på löpband. Men det var för dåliga program på TV:n framför mig då. Det var tråkigt. När det är tråkigt blir jag trött. Hjärnan spökar. Det är därför vi springer just imorgon - det finns bra grejer på TV:n under ganska många timmar. Vasaloppet till exempel. I år ska det bli extra kul att kolla. Dels för att jag kommer känna igen mig. Dels kommer det bli ytterst svåråkt imorgon, det gör det hela mer spännande. Den enes död den andres bröd, eller vad det nu heter.

Därför vilar jag benen i soffan idag. Därför är jag ganska nöjd med veckan som varit trots att jag tränat relativt lite.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Att titta på plågade vasaloppsåkare kommer göra susen! Heja heja! :)

Anonym sa...

Både jag och min karl håller tummarna för er två i morgon, tycker det är helt fantastiskt coolt! Det skall bli spännande att få läsa rapporten sedan. Lycka till nu och go go go!

Löpning & Livet sa...

Shit vad tråkigt det låter :) Själv klarar jag nox absoult max en timme på bandet :) Men jag tror ni kommer klara det hur bra som helst, det är ju lättare om man är två! Lycka till!

Puma sa...

Mialena:
Jag hoppas det!

Fredrika:
Haha tack tack. Friskt vågat kanske iaf hälften vunnet?

Andréa:
Nämen - tycker du? Haha. Ja, helt klart lättare om man är två som sliter!!

Karin sa...

haha vadå trååkigt? Tänk så kul vi kommer ha! Jag övade på löpbandslöpning idag, bara 30 min, men det var efter en del spinning så. Men vi har ju varandra imorgon, pepp pepp! =)

Anonym sa...

på Friskis blir de tokiga om man springer längre än 10 min om det är kö till banden. "de är bara till för uppvärmning" sägs det... Själv har jag dock lyckats springa 1,5 timme utan att bli avkastad... =) (tror inte någon tar så hårt på den där regeln, men den finns - på pappret)
Lycka till!

Anonym sa...

Hejja! Hejja!