24 februari 2008

Lör 23 feb: Jogging i Halmstad

Jag + grabb + löpardojjor + hav= Helgens bästa grej!

Prins Bertils stig

Det går inte att beskriva hur coolt det är att springa på Prins Bertils stig i Halmstad. Det är en fantastisk stig som går längs med havet, från Halmstad till Tylösand. Naturen är underbar. Från sand och sanddynor till klippor och sten. Det känns som en blandning mellan Gotland och Irland. Både mjukt och hårt och dramatiskt, allt på samma gång.

100 löpminuter blev det. Men hur långt vi sprang har jag ingen aning om. Både min och grabbens fotsensorer till pulsklockorna behövde matas med nya batterier. Först blev jag irriterad, jag ville ju veta hur långt vi sprang. Men jag lät frustrationen blåsa bort med allt annat som försvann med stormvindarna i helgen. Prins Bertils stig är för underbar för dåligt humör.

20 kommentarer:

MarathonMia sa...

Gå in på jogg.se och mät din runda - det gick till och med att få en fungerande karta i Portugal. Det ser onekligen lockande ut!

Karin sa...

Va mysigt det såg ut! Fina bilder! Vi ses imorgon på spinningen va?

Anonym sa...

Åh va fina bilder!!!

Anonym sa...

jättefina bilder, där skulle jag vilja jogga! ser superhärligt ut! :)

Susanna sa...

Oj vad fint! Där ska jag nog också se till att springa i sommar!

Löpning & Livet sa...

man kanske skulle åka ner och springa den där stigen, den ser ju väldigt inbjudande ut!

Dunceor sa...

Jag måste hålla med om att jag också blir irriterade när jag inte får mäta mina rundor. Man kan ju inte springa helt i blindo!
Jag vill ha en sån skön slinga precis utanför dörren, flickvännen skulle ju få släpa mig därifrån då.

Felicitas sa...

Åh, vad HÄRLIGT det ser ut!!!

Anonym sa...

Åh, vad det ser härligt ut! Man kanske skulle flytta närmare havet! :-)

Puma sa...

Marathonmia:
Jag provade det, men det är lite lurigt när inte stigen finns med... :)

Nike:
Nä, men däremot ses vi på ons kväll!

Rosabubbelgummi:
Ändå var det låååångt mycket bättre i verkligheten...

Sofia:
Det var det!

Susanna:
Ja det måste du absolut göra! Avsluta med ett dopp i Tylösand.

Andréa:
Helt klart värt resan!

Dunceor:
Hon kanske till och med skulle följa med?

Felicitas:
Härligt är rätta ordet. :-)

Elin:
Ja. Östkusten är också underbar, men på ett annat - lite mildare - sätt.

Anonym sa...

åhh, så vackert! vill också:-)

Anonym sa...

de både såg & lät helt underbart ut:)! jag längtar tills det inte är så snorhalt här så man kan ge gärnet utomhus! kram

Dunceor sa...

Nja kanske. Hon har sagt hon ska börja försöka hänga med mig ibland men hon har problem med benen som gör att hon inte klarar att springa så mycket. Hon ska dock försöka promnera lite med mig medan jag springer.

Ebba sa...

Fy vad skönt det såg ut =)

Anonym sa...

kanske nån som vill hänga med på dina Prins Bertil träningar? du får väl köra träningsläger i halmstad med dina bloggpolare!

Anonym sa...

Så vackert. Jag kan tänka mig det var härlig löpning både för både kropp och själ.

Anonym sa...

Gud så underbart, ser fantastiskt ut!

Unknown sa...

Åh vad fint! Jag vill också! Både springa där och mäta rundor :)

Ikwood sa...

Hej! Brukar smygläsa din blogg ibland, men måste nu säga hej... :-) Tycker du har en helskön syn på träning och hälsa!

Riktigt härlig jogg hade du/ni fått till också, jag börjar själv komma up p i lite längre distanser.

Puma sa...

Veronica:
Det är faktiskt ännu finare än bilderna... :-)

Ann-Sofie:
Ja, ishalka är inte så kul för löpningen. Fast vinterlandskap är vackra!

Dunceor:
Hon kan cykla så kan du springa! :-D

Mrsebba:
Japp.

Grabben:
Vadå, vill inte du springa med mig mer? Haha.

Fredrik & Anna:
Ja, sådana här ställen ska man springa mer på.

Mialena:
Mäta rundor kan du göra utan att springa haha.

Ikwood:
Kul att du säger hej, visst är det härligt att springa (långt)!