08 november 2007

Att göra-lista

För er som fått Stadium Magazine hem i brevlådan - läs ledaren! Det finns så mycket roligt att göra!

Min att önske-att-göra-lista för 2007/2008:

  • Köpa längdskidor NU (så att jag kan åka mer sådant i vinter)
  • Åka på längdskidsläger (så att jag lär mig hur man gör)
  • Åka Vasaloppets Öppet Spår (för att det är coolt)
  • Springa ett 6-timmarslopp i mars (för att det är mindre hetsigt än en mara)
  • Springa GöteborgsVarvet i maj (för att det är en riktig folkfest jag vill uppleva)
  • Springa Stockholm Marathon i maj (för att jag vill ge mig fan på att jag kan)
  • Åka på träningsresa någon gång (för att få en massa energikickar)
  • Cykla Vätternrundan (för att det också är lite småcoolt)
  • Köpa cykel i vår (så att jag kan börja cykla på riktigt)
Är det något jag glömt?

(Vansbrosimmet tänker jag inte lägga till. Simning är inte min grej. Jag är så jäkla dålig på bensparkar. Men jag simmar gärna ändå. Bara inte någon kollar...)

17 kommentarer:

Karin sa...

Halloj! Jag tycker att din to-do lista ser alldeles perfekt ut! Den är nämligen väldigt lik min egen! Skoj! :)
/Coola K ;)

Sara sa...

Du glömde ju det självklara Lidingöloppet - nästan ett år tills dess men ändå ;-)

Fast jag längtar redan då hela min träning fram tills dess bygger på att fixa 30 km!

Anonym sa...

Ungefär samma här faktiskt :)

Keep up the good work!

Anonym sa...

Vilka ambitioner, vad roligt! =) Nu blir jag också sugen på att sätta upp massa roliga mål! :D

Puma sa...

Karin:
:-D
PS. Har du en blogg? Du har ju en profil men jag kommer inte längre än så...

Sara:
Javisst fasen. Man kanske skulle lägga till det!

Magnus:
Bra. Då strävar vi åt samma håll. Alltid kul med träningskompisar - även om det är virtuella sådana!

Sofia:
Mål är kanon!

Anonym sa...

Var åker du längdskidor i Stockholm?

Slow-Eva sa...

proteindrinkar med chokladsmak brukar bli lite godare med en skvätt kaffe i. Men inte varmt kaffe! BLÄ! Usch, klumpar.

Anonym sa...

Jag har kört Vätternrundan 3 gånger, eller om det är 4. Kan rekommenderas!

Annars håller jag framför allt med om träningsläger. Det verkar jätteskoj!

Anonym sa...

Jag har också en sån lista ligger... Och högst i topp ligger tjejmilen i New York, men det får vänta ett tag!

Terese sa...

Jag läste ledaren imorse till gröten, och jag blev också riktigt peppad av den. Det finns så mycket kul och spännande att ta tag i. Det gäller bara att välja och vraka och bestämma sig.

Jag håller på att se över mina träningsmål till nästa år just nu. Antagligen så kommer det att bli några tävlingar för mig med. :-)

Anonym sa...

Tjejmilen i augusti? En cool lista f ö ;)

christel sa...

Wow vilken lista! Jag är imponerad!

Om jag tänker på min träning skulle jag gärna se ett "motionslopp" med inlines och mountainbike i närheten, det skulle vara kul att testa.

Anonym sa...

oj jag det finns en hel del man kan hitta på! :D

Puma sa...

River:
Jag har aldrig åkt längd i Stockholm. Jag har bara åkt längd 4 timmar hittills i mitt liv. Haha. Jag är för jäkla dålig på det med andra ord. Men man kan åka i Stockholm! Ute i Nacka brukar det vara spårat på diverse golfbanor och här och var finns det även elljusspår. Jag planerar att åka i Åre mestadels. Jag har ju en tendens att åka uppåt några helger per månad när det väl blir snö...

Evaslena:
Ja det låter inte så gott?

Elin:
Kul! Vad för typ av cykel bör man ha?

Annoula:
Ja tjejmilen i NY skulle inte vara helt fel.

Terese:
:-D

Leen:
Nja, jag gillar inte millopp sådär värst mycket (New York är väl undantaget haha) - för mycket trängsel så jag brukar mest bli irriterad.

Christel:
Ja, om man kan åka inlines det vill säga. :-)

Filibabba:
Helt klart!

Anonym sa...

Det är rätt många som kör mountainbike eller nån sorts hybrid med smala däck men jag är en racermänniska och föredrar det!

ingela_eagle sa...

Jag skall också inhandla en ny cykel, har haft min nuvarande sedan jag var 12 år så det börjar bli dags att byta. En hybrid hade jag tänkt, eftersom jag kör både på landsväg och grusvägar så är det smidigast. Funderar faktiskt att slå till nu snart. Kan få en till ett riktigt bra pris nu när det lågsäsong. :)

Anonym sa...

Honolulu Marathon på Hawaii ska vara en höjdare sa M & P. Dessutom startar man till ett fyrverkeri!!!