05 november 2007

Mån 5 nov (forts.): Spinning

Dags igen för dubbla spinningpass. Denna gång i sällskap av tre andra galningar!

Spinning x 2

Instruktörs-Pia börjar känna igen oss nu. Vi galningar som gärna kör dubbla pass. När hon fick veta att vi skulle hänga på båda hennes pass idag också såg hon till att lägga om passen lite. Istället för två intervallpass fick vi två intervallpass. Same same but different.

Det var kul att både blogg-Nilla och anonyma instruktören "ms" anslutit sig till utmaningen tillsammans med mig och "Coola Karin". The more the merrier!

Första passet bestod av intervaller. Två minuter långa. Åtta stycken. Visst låter det skönt och tokjobbigt? Det var det också... Istället för att köra samma intervallupplägg till det andra passet ändrade Pia om. Nu var det 70/20-intervaller som gällde. Tio stycken. Korta men tunga.

Benen kändes ganska bra idag om än lite sega från i fredags. Den logiska läxan som jag borde ha lärt mig är att sällan köra benpass eftersom benen lider i flera dagar efteråt. Men den logiken känns knasig. Starka ben är väl bra? Men hur tung benträning ska passa in i ett träningsschema förstår jag inte.

Promenad

Eftersom jag lämnat busskortet hemma fick jag gå hem från gymmet. Det är inte så långt egentligen. Lite drygt 30 minuter bara. Men det blir jäkligt jobbigt om man har en väska som väger ett halvt ton (jag skulle ju kunna se det som extra träning i och för sig). Och evighetslånga trappor ska vi bara inte prata om...


Summa summarum:

110 min spinning: pulstoppnotering på 91% av max, medelpuls på 78% av max och 1200 bortcyklade kalorier (1500 med promenaden inräknad).

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken träningsdag!!!! Skitbra jobbat! Var du inte helt totalt slut när du var hemma igen!?

Imorgon blir det Spinning för mig med, fast Aaalrdig i livet 110 minuter! :-)

tenah sa...

Träningsvärk i benen är nåt jag också får jämt och mycket och så kan jag knappt gå på två-tre dagar så måste alltid lägga in det sent i veckan men det blir ju, som du säger, fel för man borde ju kunna träna bort det men hur , är frågan..

Hoppas att du får en fin dag idag.

Optimist!! sa...

Duktigt tränat! Du är riktigt ambitiös och hinner med både morgon och kväll, bra jobbat!
Jag har också planerat in ett dubbelpass imorgon, får se hur det går:) Har överlevt förr så det borde inte vara några problem.

Anonym sa...

Haha jag visste inte att jag var så anonym. Jag är bara bloglös och för lat för att skriva ut hela namnet. Men nu vet du att jag är en snubbe i alla fall :) Kul pass det va!

Anonym sa...

jag kommer få lägga på ett kol om jag ska kunna få hit dig sen!! ;) fan vad grym du är! gissa om man blir sugen på en sån dubbelpassspinningutmaning! =)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hohoho! Idag känns det i benen och tyvärr i höger höftböjare! AJ! Tack för igår och all denna galenskap! *skrattar* Nya tag på torsdag!

ruphus sa...

Tack för tipset som funbeat, verkar vara en jättebra sida! :)

Puma sa...

Bille:
Ja det var en bra dag faktiskt... :-) Jag sov rätt så bra inatt!

Tenah:
Ja, det är svårt att få in benpassen på lämpligt ställe. Så jakten på den perfekta bendagen går vidare! ;-)

MD:
Ja när det är kul så går det! Vad ska du köra för pass?

MS:
Jag har alltid tänkt på dig som en Marianne av någon anledning. Tänk vad fel det kan bli! :-) Kul att du hakade på - vad tyckte du om Pia?

Emelie:
Ja men inte hade du väntat dig en promenadseger va`?

Nilla:
Attans. Vila idag? Vi ses på tor!

Ruphus:
Ja den är riktigt kul!!

Anonym sa...

Gud vad bra jobbat!! Jag vill också köra dubbelpass någon gång. :)

Anonym sa...

Jag lägger mitt långa & tunga benpass på måndag morgon. Tisdagens spinningpass är alltid trögt i början men det får också igång benen ordentligt så att träningsvärken ger sig. Testade att lägga benträning i slutet av veckan men då kunde jag inte köra lika hårt p.g.a. att jag tagit ut mig med annan träning tidigare i veckan... Det är svårt att få till det. Man får prioritera vad som är viktigt, roligt o.s.v. Jag prioriterar "muskelbygge" och försöker intala mig att träningsvärk är sååå härligt ;)

Optimist!! sa...

Det finns tyvärr inga speciella dubbaelpass på Friskis utan jag ska helt enkelt gå på 2 pass i rad :)