05 november 2007

Mån 5 nov: Morgonträning

Mjukstartade veckan med gymträning på trekvartsfart.

Morgonstund har guld i mun

Det känns mänskligare att ställa klockan på ringning 06.15 istället för 05-någonting. Därför kändes det också lättare att gå upp i morse. Dessutom hade jag en plan som inte fick gå fel.


Ekvationen bil+parkering vid jobbet i stan brukar oftast ha en matematisk lösning på runt 600 spänn (så mycket kostar en dag i P-garage) eller 0kr med en tillkommande riskfaktor på 750kr om man skulle chansa på att inte betala eller stå där man inte får parkera och få p-bot. Min strategi var att åka in och parkera på gatan för 12kr/tim innan alla andra (att göra det strax före kl. 07.00 räcker faktiskt) och sedan gå till gymmet och träna lite.

Sagt och gjort. 07.10 knep jag den sista lilla platsen på en tvärgata till Hötorget. Sedan var SATS Hötorgets rotexmaskiner alldeles mina att välja och vraka mellan.

Jag körde en lugn halvtimme på en medelpuls av ca 70% av max. Men jag lyckades bli svettig ändå.

Sedan körde jag några set med crunches innan jag upptäckte hur otroligt skönt det var att bara ligga där på den mjuka mattan och blunda till Lars Winnerbäcks "Om jag lämnade dig nu" och låten "Delilah".

Summa summarum

30 min rotexträning + 10min crunches= 300kcal, en maxpulsnotering på 75% och medelpuls på 69%.

6 kommentarer:

Anonym sa...

härligt tjejenb! vilken morgon!! älskar morgonträning!! hela dagen blir så skön sen!

Veronica sa...

Hej!
Gillar din blogg!!
Hoppas det är ok att jag länkar?!

Anonym sa...

Och jag som gnäller över parkeringsavgifterna på sex spänn i timmen här i K-stad... Ibland är jag bara så glad att jag inte bor i Stockholm.

Anonym sa...

Låter så himla härligt med träning sådär tidigt på morgonen! Jag blir avis på alla som kan göra så.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Uppladdningen har börjat med en gigantisk pastasallad till lunch! Nu e hon på gång! *skrattar*

Vi ses snart tjejen!

Puma sa...

Emelie:
Ja, det är en bra kickstart!

Veronica:
Javisst - kul! :-)

Cia:
6 spänn? Åh det är ju ingenting...

Bille:
Ja, det är skönt. Iaf efteråt!

Nilla:
Oj då. Du blir farlig... kul!