07 november 2007

Ons 7 nov (forts.): Mera spinning

Under passen kände jag mig lite trött. Nu är jag superpigg.

145 minuter spinning

Jag älskar Pias intervaller. Det går inte att inte vilja ge allt. Och när intervallerna är två minuter långa kan man bli riktigt trött. Om man bara vill. (Jag vill!)

Men det går snabbt att återhämta sig. Till pass nummer två (90 minuter Tour de France) var benen pigga igen. Eller nja, inte i början. Eftersom pulsen sjunker så länge mellan passen är det svårt att komma igen och de första 10 minutrarna på pass två är mer eller mindre pest och pina (det är då träsmaken i baken känns som mest också).

Det som är allra härligast med spinningen är när jag mot slutet av passet känner hur benen verkligen jobbar. Att pulsen är hög och andhämtningen snabb tänker jag inte på just då. Allt fokus ligger på benen. Hur de går runt som en klocka. Hur det egentligen är varmt och svettigt men i benen sprider sig en behaglig kyla av mjölksyra. Det är grejer det!

5 kommentarer:

Mjölksyra sa...

145 minuter spinning???? det finns inga ord för detta, mer än Fan vad bra jobbat!!!!!
Jag blir avundsjuk! Jag vill också kunna/vilja spinna så länge! Framförallt tycka att det är så kul! Jag var på 70 minuter spinning igår och har inte återhämtat mig än!!! :-)

/Bille

Anonym sa...

de där spinningpassen låter lagom långa! men varför kör du inte 3 på rad, varför nöja sig med 2? *hihihi retas bigtime*! =) du är grym raring!!

Anonym sa...

Oj oj oj....jag är verkligen imponerad. Hur orkar du? Jag har i och för sig cyklat Vätternrundan några gånger men spinna loss i flera timmar tycker jag verkar ännu jobbigare! :-)

Puma sa...

Mjölksyra:
Jodå, man kan bara man vill. :-)

Emelie:
Hmm. 3 på raken? Tja, varför inte... ;-)

Elin:
Med lite jävlar anamma och sportdryck så går allt! Jag vill också cykla vättern, hur är det? Cyklade du tjej- eller långa? Om jag ska cykla måste jag nog köpa en cykel först...

Sara sa...

Har följt din blogg ett tag och var grymt impad när du körde första "spinningx2-passet" - men nu verkar det ha blivit en vana, minst en och helst två ggr per vecka eller?!

Har själv precis kört mina första spinningpass på i stort sett 2½ år. En timme i lugnt tempo funkar fint - men det dröjer nog ett tag innan jag vågar mig på spinningx2!