04 november 2007

Sön 4 nov: Team Stockholm Marathon

Söndag. Och dags för den andra träningen med Team Stockholm Marathon.

"5km snabbdistans"

Det stod 5km snabbdistans på dagens program. Men det gick skit-jäkla-kasst! Det berodde inte på att vi faktiskt sprang 50% längre än tänkt...

Jag har lärt mig en läxa. Att inte träna ben två dagar innan ett viktigt löppass. För har man träningsvärk i lår och rumpa och är allmänt trött i benen, så är det omöjligt att springa snabbt. Det kändes tungt, jobbigt och omöjligt.

Att det var tufft kunde jag konstatera när jag sprang "i mål" på Stockholm Stadiom. Pulsklockan avslöjade en medelpuls på hela 89% av max och maxnoteringar på 94%.

Även om dagens pass var pest och pina längtar jag som fn till nästa löppass!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OHh jag blir helt inspirerad, det där vill jag OCKSÅ göra =). Grymt bra jobbat! Ska bli roligt att följa under resans gång.. Ha en trevlig söndag!

Puma sa...

Msfatso:
Ja, the story goes on. :-) Hoppas du fick en bra söndag själv!