23 november 2007

Mardrömmar

Jag hade en dröm i natt. Av värsta sorten!

Värsta drömmen

Läser att Terese inte hade en bra natt. Inte jag heller. Jag drömde så förfärligt. Vi hade haft inbrott i "lillstugan" och allt var knyckt. I drömmen ryckte jag först på axlarna innan jag insåg det förfärliga. Det hemska. Det fruktansvärda.

Mina nya skidor! De var där! Men de hade också knyckts!

Just då, i drömmen, kunde jag inte tänka mig något värre. Att bli av med två par alpina skidor var det värsta som kunde hända.

Jag och mina ex. Ex-skidor alltså. Vi hade ett patetiskt lojalt förhållande. Jag litade på dem fullt och fast. Det är svårt att förklara för nån som inte begriper, som Stenmark sa en gång. Fast i ett helt annat sammanhang.

Nu såhär i vaket tillstånd är det inte så farligt med bestulna skidor. Egentligen. Jag har ju försäkring. Jag kan ju köpa nya. Just nu är det mest förfärliga som kan hända att jag går upp i vikt av det p-piller jag provtestar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åå tack för tipsen, ska absolut testa nästa gång! :-)

löpningseufori sa...

usch jobbigt med mardrömmar. speciellt sådana som inkluderar två par skidor!