18 november 2007

Sön 18 nov: Team Stockholm Marathon

Det var länge sedan sist. Idag var det dags igen!


Team Stockholm Marathon

Löpskolning stod på schemat inför dagens Team Stockholm Marathonträning. Löpskolsövningar som gör att jag sitter här, hemkommen från morgonens maraflåsträning på en konstant puls på 80% av max, och känner hur tröttheten riktigt har knutit ett snöre om benen.

Löpskolning är jobbigt! Det låter inte så på namnet. Lite teknik och finlir tänkte jag. Men nejdå. Det var hopp och studs och bensparkar och lång utfallsgång. Jobbigt värre. Och jobbigt blev det även att springa efter det, även om rundan bara var på sju-åtta kilometer.

Långpasset då?

Min egentliga plan var att springa långpass idag. Jag tänkte springa hem från Stadion.

Men, så blev det inte. Jag hann inte äta frukost innan träningen och medan envisa jag ville springa hem tänkte förnuftiga jag att nej, ta tunnelbanan hem och ät brunch istället. Förnuftet vann. Skönt det!

3 kommentarer:

löpningseufori sa...

Vilken härlig start på söndagsmorgonen! är grymt sugen på att springa ett marathon-lopp. anta utmaningen liksom. kolla gärna in min nya blogg!

Anonym sa...

Hittade din blogg och blev lite konfunderat. Det är nämligen så att jag har använt mig av PUMA som nick sen puls.se (under marathon.se) startade och är nog mest känt för gamla ”pulsare” under det namnet där. Även i övriga löparsammanhang blir jag ofta tilltalat som just PUMA.

Om du kallar dig för samma namn kommer det förmodligen att uppstå vissa förväxlingar, inte minst med tanke på att jag också är med i Team Stockholm Marathon

Naturligtvis är PUMA ingen patenterat benämning och det står dig fritt att välja vilket nick du vill. Men om du får konstiga meddelanden, som du inte riktig förstår, så är de förmodligen riktade till mig.

PUMA
Originalet alltså

Puma sa...

Puma,

Jag har sedan min blogg startat, för ungefär ett och ett halvt år sedan, använt Puma istället för mitt vanliga namn. Har aldrig fått konstiga meddelanden. Så det går bra för min del.